woensdag 8 mei 2019, Krakau - Reisverslag uit Krakau, Polen van Ria en Bob - WaarBenJij.nu woensdag 8 mei 2019, Krakau - Reisverslag uit Krakau, Polen van Ria en Bob - WaarBenJij.nu

woensdag 8 mei 2019, Krakau

Blijf op de hoogte en volg Ria en Bob

08 Mei 2019 | Polen, Krakau

Vanmorgen nog even een foto gemaakt van ons plekje op de camping in Czestochowa. Niet echt een sterren camping (maar ook niet duur).
In de buurt van Krakau staan vier campings in ons campingboek. We kozen voor de camping die ten noord-westen van Krakau ligt, de camping ten zuid-oosten gaat pas 10 mei open.
Onze Mio (gps-navigatie) wist nog niet dat een belangrijke afslag was afgesloten en bleef, toen we de weg vervolgden roepen "probeer om te draaien". Toen het navigatie-systeem later probeerde ons een afgesloten snelweg op te sturen hebben we maar de gratis "Offline Maps & Navigation" app op de telefoon aangesproken. Die bracht ons feilloos naar de juiste weg waarna de Mio het weer mocht overnemen.
Opvallend op de snelwegen in Polen is dat verkeer van kleine wegen kan kruisen en dat er zebrapaden op de snelweg zijn (alleen als er een verkeerslicht bij staat wordt er door automobilisten op gereageerd). We zagen ook nu weer een verbodsbord voor paard en wagen hoewel we een paard en wagen tot nu toe zelfs op de kleinste wegen niet hebben gezien.
Hoe dichter we de beoogde camping naderden des te meer gingen we twijfelen over onze keuze. We zaten al behoorlijk "in de binnenlanden" toen we besloten een camping in Krakau zelf te proberen. Gelukkig was er op het smalle weggetje waarop we reden een nog smaller zijweggetje zodat we auto
en caravan konden keren.
Het voordeel van binnenwegen rijden is wel dat je soms de mooiste plaat(s)jes ziet
We staan nu met één andere kampeerder op een groot veld op camping "Smok" vlakbij / in Krakau. Met de zelfontspanner hebben we het beeld van rustende vermoeide reizigers vastgelegd.
Bij de receptie hebben we een tour naar Auschwitz met Engels sprekende gids voor morgen gereserveerd.

• 09 Mei 2019 - 09:34

Marjolein:

Ziet er vermoeiend uit dat rustende plaatje ;-). Enjoy!