maandag 20 mei 2019, Walkenried - Reisverslag uit Walkenried, Duitsland van Ria en Bob - WaarBenJij.nu maandag 20 mei 2019, Walkenried - Reisverslag uit Walkenried, Duitsland van Ria en Bob - WaarBenJij.nu

maandag 20 mei 2019, Walkenried

Blijf op de hoogte en volg Ria en Bob

20 Mei 2019 | Duitsland, Walkenried

De dag begon prachtig met een temperatuur die weer opliep tot 24 graden. We hebben vanmorgen lekker liggen bakken in de zon.
Na de lunch hebben we een autotocht door een deel van de Harz gemaakt. Het hoogste bergdorp waar we waren lag ruim 600 meter boven zeeniveau. Het landschap was schitterend met veel bossen, maar ook open hoogvlakten. Hoewel de dichtheid van de bossen meer dan voldoende lijkt te blijven wordt er ook veel gekapt. Of de uitkijk hutten alleen voor uitkijk of ook voor de jacht worden gebruikt is ons niet bekend.
Aan de voormalige Oost-Duitse kant kwamen we Ellrich binnen. Voor de opening van de grens in de tachtiger jaren konden we vanaf een uitkijkpost in Walkenried de grens en het dorp Ellrich zien. De weg vanaf Walkenried hield op, na de grens bij Ellrich begon die weer. Het blijft bijzonder dat de dorpen nu weer (bereikbaar) vlak bij elkaar liggen. Ook het zien van de oude grens blijft indrukwekkend.
Terug op de camping hebben we de stoelen in de auto gezet en alles zo veel mogelijk klaar gemaakt voor vertrek morgen. Vrijwel direct daarna begon het te regenen en te onweren. De temperatuur bleef wel goed.
Gisterenavond hoorden we na het eten van een enorme, overigens wel lekkere, hoeveelheid eten in het campingrestaurant dat we ook een senioren menu hadden kunnen bestellen. Voor een dessert was geen plek meer, het eten zat ons tussen de oren. Het buikje van Bob op de foto is (waarschijnlijk?) het gevolg van de maaltijd van gisteren.
Vanavond hebben we dus maar een senioren maaltijd besteld. Dit was ook een behoorlijke portie, maar er was nu nog wel plek voor een (ook overheerlijk) dessert.