woensdag 15 mei 2019, Wroclaw - Reisverslag uit Wrocław, Polen van Ria en Bob - WaarBenJij.nu woensdag 15 mei 2019, Wroclaw - Reisverslag uit Wrocław, Polen van Ria en Bob - WaarBenJij.nu

woensdag 15 mei 2019, Wroclaw

Blijf op de hoogte en volg Ria en Bob

15 Mei 2019 | Polen, Wrocław

We begrijpen nu pas waarom Polen Polen heet. De temperatuur is vandaag niet boven de acht graden uitgekomen. Met nog een klein beetje global warming doen de polen hier niet voor onder. Bovendien is het de hele dag nat; soms regen, soms 100% vochtigheid.
Vanmorgen hebben we daarom maar rustig aan wat huishoudelijke taken verricht. Vanmiddag zijn we nog wel met de auto naar de stad en omgeving gereden.
Hoewel we al weten dat "koniec" bij een bord "einde" betekent, "uwaga" betekent, dat je (extra) moet opletten en "piesi" voetgangers zijn, zijn de meeste borden voor ons nog steeds onleesbaar.
De regen nodigde niet uit om in het centrum te gaan wandelen. Na een stukje rijden door de stad belandden we zoals wel vaker op minder begaanbare wegen met kuilen die nu ook nog vol water stonden. Het was een mooie omgeving, maar na wat hotsen en klotsen in de auto zijn we toch maar omgedraaid.
Terug in de caravan gaf het elektrische kacheltje voldoende warmte om behaaglijk te zitten lezen en puzzels (nu niet alleen sudoku's) op te lossen.