maandag 6 mei 2019, Warschau - Reisverslag uit Warschau, Polen van Ria en Bob - WaarBenJij.nu maandag 6 mei 2019, Warschau - Reisverslag uit Warschau, Polen van Ria en Bob - WaarBenJij.nu

maandag 6 mei 2019, Warschau

Blijf op de hoogte en volg Ria en Bob

06 Mei 2019 | Polen, Warschau

Volgens www.kopernik.org.pl/en/visit-us is het Copernicus Science Centre vanaf januari 2019 ook op maandag open. Bij aankomst was het op de parkeerplaats echter wel erg rustig; alles was dan ook gesloten.
Wij zijn niet uit het veld te slaan en besloten daarom een mooie autotocht te maken. Vanaf het Science Centre reden we in noordelijke richting naar Pultusk. Wat opviel was dat de bebouwing zich tot ver buiten Warschau uitstrekte. Pas na vele kilometers kwamen we buiten de (intensieve) bebouwing.
Vanaf Pultusk reden we over B-wegen in west-zuid-westelijke richting naar Naruszewo en vandaar in zuidelijke richting naar Sochaczew en vandaar in oostelijke richting terug naar de camping. Het was een prachtig mooie rit door veel open landschap en af en toe een bos.
In landbouwgebieden werden de (aardbei?)planten afgedekt door folie.
Door de wind scheurde de folie hier en daar. Een gescheurd stukje folie (het enige dat we gezien hebben) vloog gezellig een stukje met ons mee.
Alleen hiervan hebben we een foto van gemaakt.
Tijdens deze tocht was ook zeer opvallend dat er nauwelijks tot geen vuil langs de weg ligt. Zowel de openbare weg als de tuinen worden zichtbaar goed onderhouden en schoon gehouden.
Toen we tegen 17.00 uur terug op de camping waren waaide het weer hard. Één van de rubbers van de schuifluifel was gebroken. Die was snel vervangen, maar deze wind zou betekenen dat we vannacht geregeld wakker zouden worden van klapperend tentzeil. Bij die gedachte was het besluit snel genomen om de luifel maar op te ruimen.
Morgen gaan we het nog eens proberen om het Copernicus Science Centre te bezoeken.