zondag 28 april 2019, Rügen - Reisverslag uit Altenkirchen, Duitsland van Ria en Bob - WaarBenJij.nu zondag 28 april 2019, Rügen - Reisverslag uit Altenkirchen, Duitsland van Ria en Bob - WaarBenJij.nu

zondag 28 april 2019, Rügen

Blijf op de hoogte en volg Ria en Bob

28 April 2019 | Duitsland, Altenkirchen

Vanmorgen even goed rondgekeken op de camping; we hebben weer een prima plek. De duurdere plekken hebben zicht op de onbereikbare zee (te steile kust).
Na de koffie vertrokken we op weg naar "Kap Arkona", het Noord-Oost (en noordelijkste) puntje van Rügen. Het fietspad onderweg van beton of soms grind was niet overal even plezierig te berijden, maar de uitzichten onderweg maakten veel goed. De zon scheen, maar het was nog behoorlijk fris.
In Vitt, gemeente Putgarten, staan karakteristieke oude huizen en natuurlijk een souveniershop.
Langs het pad naar de Kaap groeiden de mooiste tulpen, was er kunst en hadden we zicht op de kustlijn met de eerste vuurtoren, de
"Marinepeilturm" uit 1927. Deze vuurtoren is niet meer in gebruik, wel is het één van de markantste punten aan de Duitse Oostzee kust. Op Kap Arkona staan twee vuurtorens. De vierkante toren is in 1827 gebouwd, 21 meter hoog, maar niet meer in gebruik. De 35 meter hoge, nog actieve ronde vuurtoren met Fl(3) W 17s is in 1902 gebouwd.
In het zicht van deze toren hebben we genoten van een broodje gerookte zalm en een glaasje appelsap.
Terug hebben we de noordelijke route langs Mattchow gefietst. In Altenkirchen stond bij de ingang een (dikke) dame allerlei soorten gebak te verkopen. Na een kort vergelijkend onderzoek op lichaamsvormen besloten we dat we onszelf wel mochten trakteren. In dezelfde winkel hebben we daarna wel alleen nog gezonde boodschappen gekocht.
Terug op de camping na 22 kilometer konden we uit de wind heerlijk in de zon zitten en dit verslag maken.
Vanavond gaan we het camping restaurant testen.