zaterdag 18 mei 2019, Pirna, Dresden - Reisverslag uit Pirna, Duitsland van Ria en Bob - WaarBenJij.nu zaterdag 18 mei 2019, Pirna, Dresden - Reisverslag uit Pirna, Duitsland van Ria en Bob - WaarBenJij.nu

zaterdag 18 mei 2019, Pirna, Dresden

Blijf op de hoogte en volg Ria en Bob

18 Mei 2019 | Duitsland, Pirna

Wat is internet toch mooi, helemaal als WiFi op de camping werkt! De NAS thuis was volgelopen met de beelden van de camera's rond het huis. Contact was zo gemaakt en de oude beelden konden, alsof we thuis waren, worden gewist.
Om 11.00 uur vertrokken we met de fiets, begeleid door de Offline App op de telefoon, naar het pontje van Birkwitz, zo'n vier en een halve kilometer van de camping. De pont bracht ons naar Heidenau.
Daar vandaan reden we langs de Elbe over een schitterend fietspad naar Dresden. We zagen de pracht en praal van oude huizen, soms bijna paleizen.
In de stad waren we onder de indruk van de mooie gebouwen en muurschilderingen.
Er wordt veel reclame gemaakt voor tours, op de Elbe of in de stad met bus, fietstaxi of koets met paarden.We hebben hier geen gebruik van gemaakt.
Na onze lunch, terwijl we door de stad liepen, werden we aangesproken door de mensen die we in Krakau hadden leren kennen. Na een half uurtje gezellig bij kletsten gingen we weer verder.
We troffen het dat er net een uitgebreide optocht van muzikanten en verklede personen was, leuk om te zien.
Eenmaal terug op de camping hadden we er 44 kilometer op zitten.
Op de heenweg zagen we om 12.15 uur een apotheek. Als jarenlange niet-gebruikers van Paracetamol had Ria nu (veel) last van haar knie en Bob een pijnlijke stijve nek. We moesten ons er nu dan toch maar aan wagen. De apotheken en veel andere winkels sluiten op zaterdag echter om 12 uur of zijn helemaal niet open. De dame bij de receptie verwees ons naar een winkelcentrum in de buurt waar de winkels tot 18 uur open zijn. Met de auto lukte het om om 17.45 uur onze Paracetamol te scoren.
Weer terug hebben we de fietsen in de auto gezet en de luifel afgebroken; klaar voor ons vertrek morgen.
Met Dresden hebben we ons laatste item van de bucketlist gehaald; we zijn dan nu ook van plan om rustig aan huiswaarts te keren.

• 19 Mei 2019 - 15:33

Jopie:

Het was vandaag weer reisverslagendag lezen dag. Altijd leuk om jullie weer te volgen, ook via de foto's. Jullie hebben weer veel moois gezien, fijn hoor! Ook fijn om te lezen dat jullie zo langzamerhand weer naar huis komen! Ik kijk ernaar uit

• 19 Mei 2019 - 16:53

Marianne:

Komt ons bekend voor. Wij hebben heel wat kilometertjes langs de Elbe gefietst. En wat een prachtige stad is Dresden toch. Groetjes Marianne

• 21 Mei 2019 - 01:57

Gerda:

Wat een vrolijke mooie zonnige beelden van Dresden en de Elbe!
    Liefs Gerda