maandag 13 mei 2019, Krakau - Reisverslag uit Krakau, Polen van Ria en Bob - WaarBenJij.nu maandag 13 mei 2019, Krakau - Reisverslag uit Krakau, Polen van Ria en Bob - WaarBenJij.nu

maandag 13 mei 2019, Krakau

Blijf op de hoogte en volg Ria en Bob

13 Mei 2019 | Polen, Krakau

Het begon gisterenmiddag vrij plotseling hard te regenen. Dat stopte niet voor vanmorgen. De fietsen en de stoelen stonden buiten en we hadden geen luifel opgezet. Toen we opstonden was alles (dus) z...nat. De stoelen zelf zijn van kunststof gaas, die waren dus snel droog geveegd. De hoofdkussens moesten echter worden uitgeknepen en binnen gedroogd. De fietstassen en de zadels hadden ook nogal wat regenwater te verduren gehad.
Toen alles dat moest drogen binnen lag en hing zag Ria dat er in een vakje onderin de fietstassen mooie plastic hoezen zaten om de tassen in de regen droog te houden. Dat leverde een moment van slappe lach op.
In de loop van de ochtend hebben we wat in de stad rondgereden en boodschappen gedaan. Het was bewolkt, wel droog, maar geen weer om in de stad een wandeling te maken.
's Middags zijn we in westelijke richting gereden. We reden door de meest luxe woonwijken met prachtige huizen. Wel viel op dat alle huizen veel beveiliging hadden.
Van de weg af waren de torens van een mooie kerk te zien. Via een smal weggetje reden we naar boven naar de kerk. Daar aangekomen bleek dat we alleen de (dichte) kerkdeur konden zien. De torens zelf waren niet te zien.
Op de terugweg hadden we een mooi uitzicht op druivenvelden en de stad in de verte.
Ria was blij met de vele whatsappjes en telefoontjes vandaag!

• 14 Mei 2019 - 06:08

Kees:

Hallo vakantiegangers, ik heb ook dubbel gelegen van het lachen, toen ik het verhaal las van de hoesjes.
    Die zitten onder mijn fietstassen ook, dus heel herkenbaar en ik denk er nooit aan om ze te gebruiken.
    Veel plezier nog en veel mooi weer.