dinsdag 30 april 2019, Joachimsthal - Reisverslag uit Joachimsthal, Duitsland van Ria en Bob - WaarBenJij.nu dinsdag 30 april 2019, Joachimsthal - Reisverslag uit Joachimsthal, Duitsland van Ria en Bob - WaarBenJij.nu

dinsdag 30 april 2019, Joachimsthal

Blijf op de hoogte en volg Ria en Bob

02 Mei 2019 | Duitsland, Joachimsthal

Op de heenweg naar de camping in Altenkirchen hebben we de oostelijke (snel-)weg vanaf Samtens gereden. Vandaag, op weg naar Joachimsthal, ten Noord-Oosten van Berlijn, hebben we voor de westelijke weg gekozen. Via Wiek kwamen we bij de Wittower Fähre, de verbinding tussen het noordelijke eiland waar wij zaten en het eigenlijke eiland Rügen. Dit is een mooie rustige B-weg langs Trent, Kluis, Gingst en Dreschvitz naar de snelweg bij Samtens. Vandaar volgden we de verschillende snelwegen.
De brug bij Stralsund die van Rügen een schiereiland maakte lag er weer mooi bij in de zon. Wat opviel in dit deel van Duitsland waren de enorme windmolenparken. Om 15.00 uur waren we op de camping. Naast vast kampeerders lijken wij de enigen op deze keurige, veel sanitair lijkt splinternieuw, camping te zijn. Toch kregen we het nadrukkelijke verzoek om de auto niet bij de caravan, maar op de parkeerplaats te zetten!?
Er is hier gratis WiFi, het is echter op geen enkele manier mogelijk om verbinding met het internet te krijgen, vandaar dat dit bericht pas op 2 mei vanaf (een ook slechte WiFi verbinding in Poznan (Polen)) verstuurd wordt.